Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Maurten Unofficial

Maurten är ett svensk sportnutritionsmärke som officiellt används av några av världens främsta uthållighetsidrottare – som Mo Farah och Eliud Kipchoge. Men ännu fler är de som använder Maurten inofficiellt, elitidrottare sponsrade av någon av de större konkurrenterna i kategorin. För att göra livet lättare för dessa atleter skapade vi Maurten Unofficial, en anonymiserad produktserie helt utan loggor eller något som avslöjar vem innehållet kommer ifrån, och därför gör det möjligt för elitidrottare som är sponsrade av andra varumärken att fortsätta använda Maurten – utan att riskera sina sponsorkontrakt. För att lansera den nya produktlinjen gjorde vi filmer som i grunden är helt vanliga, förväntade och rätt generiska för sportkategorin. Montagefilmer där elitidrottare ses träna hårt och dricka Maurten, ackompanjerade av en voice over där de pratar om vad som krävs för att nå deras mål. Så långt inget nytt. Men vi adderade två detaljer. Eller snarare, tog bort. Samtliga deltagares ansikten är blurrade och deras röster förvrängda – likt ett vittnesmål i Uppdrag Granskning – för att inte riskera deras eventuella sponsorkontrakt med Maurtens konkurrenter. En risk de inte längre behöver ta i och med lanseringen av Maurten Unofficial.

Arbetsgrupp

  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Hugo Wallmo
  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Petter Nylind
  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Andreas Karlsson
  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Noah Bramme
  • Creative Director, Åkestam Holst NoA
    Magnus Jakobsson
  • Projektledare, Åkestam Holst NoA
    Nicole van Rooij
  • Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
    Agneta Oppenheim
  • Planner, Åkestam Holst NoA
    Karl Wikström
  • Producent, Åkestam Holst NoA
    Leila Widgren
  • Head of Brand, Maurten
    Philip Ahlqvist
  • Head of Communication, Maurten
    Herman Reuterswärd
  • Head of Sales and Distribution, Maurten
    Juan Repetto
  • Regissör, Halal Amsterdam
    Madja Amin
  • Exekutiv producent, Halal Amsterdam
    Francine van der Lee
  • Producent, Halal Amsterdam
    Job Sander
  • Fotograf, Halal Amsterdam
    Noël Schoolderman