Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 >

Max vs. Max – Ett radiodrama

Juryns motivering

Bidraget ”Max vs Max” vinner guldägg i kategorin audio för att det bjuder på en vältajmad och humoristisk ljudupplevelse. Ok, kanske något förvirrande också. Hur som, när den internationella streamingjätten lanserade sin uppdaterade tjänst i Sverige uppstod en olycklig namnkrock. Istället för att sura svarade Max med att skapa träffsäkra parodier på den internationella streamingjättens innehåll. Allt från fantasy till romcom handlade plötsligt om burgare och shakes. Smart och roligt.

 

Fram tills nyligen fanns bara ett MAX i Sverige, känt för att servera landets godaste burgare. Men när HBO och Discovery+ slog sig samman under det nya namnet Max, fanns plötsligt två aktörer med samma namn. Så under den lätta förvirring som uppstod i och med detta, passade vi på att låta MAX – burgarkedjan alltså – låta sina burgare kliva in i streamingvärlden.

Så i fyra storslagna, burkskrattiga, New York-italienska och romantiskt skimrande ljudproduktioner lekte MAX med tanken på vad som händer när deras burgare, shakes och tillbehör blir en del av lika många klassiska film- och tv-genrer.

Och var det något dessa spotar visade, var det att burgare är den värld MAX kan bäst.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Joakim Estemar, Åkestam Holst NoA
  • Copywriter
    Petter Nylind, Åkestam Holst NoA
  • Art Director
    Erik Nordenankar, Åkestam Holst NoA
  • Kreatör
    Lovisa Swärdh, Åkestam Holst NoA
  • Client Director
    Anna Daniel, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsledare
    Anna Svensson, Åkestam Holst NoA
  • Production Designer
    Mattias Nordenham, Åkestam Holst NoA
  • Produktionsbolag
    Flickorna Larsson
  • Head of Brand Strategy
    Linus Blom, MAX Burgers
  • Head of Media
    Cecilia Taipale, MAX Burgers