Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Nattvalen

McDonald’s har väldigt generösa öppettider. Många lyssnar på radio/streamar ljud sent på kvällen och in på småtimmarna. Vi tog inspiration av lugnande valljud som vissa har som sömnhjälp, men lät valljuden långsamt övergå i magkurr. Budskapet är att du ska svänga förbi McDonald’s och tysta din nattval.

Arbetsgrupp

  • CCO
    Andreas Dahlqvist, NORD DDB
  • Copywriter
    Petter Dixelius, NORD DDB
  • Art Director
    Joel Ekstrand, NORD DDB
  • Projektledare
    Jeanette Ytterman, NORD DDB
  • Produktionsledare
    Alicia Hellqvist, NORD DDB
  • Marketing Diretor
    Staffan Ekstam, McDonald's
  • Marketing Manager
    Sofie Lager, McDonald's
  • Brand Manager
    Susanne Wahlberg, McDonald's
  • Media & Customer Experience Manager
    Michaela Bognäs, McDonald's
  • Produktionsbolag
    Flickorna Larsson
  • Regissör
    Daniel Kilgren, Flickorna Larsson
  • Client Director
    Hildegaard Rodriguez, OMD