Bidragsbeskrivning:
Now You’re Cooking, vår foodie-kampanj på Tumblr, växte till en internethit när den lanserades för två år sedan. När Electrolux sedan ville lansera en ny serie köksapparater inom samma kampanj, valde vi att ta allt ett steg längre. Eftersom produkterna används varje dag valde vi konceptet “Everyday”. Vi byggde om webbsidan och bjöd in konsumenter att framför datorn följa ett livesänt matlagningsevent – tre dagar i sträck. Non stop, utan fördröjning, utan censur. Kampanjen byggde på att fyndiga recept tillagades live från morgon till kväll, samtidigt som tittarna uppmanades att interagera och bidra med matlagningsidéer. Mer än 1000 rekvisitaobjekt hjälpte till att skapa en konstant ström av visuellt innehåll, redo att spridas i Electrolux alla mediekanaler. Kampanjen fick global uppmärksamhet med en räckvidd på 3,4 miljoner från 126 olika länder. Vi ville visa att med bra produkter och härlig inspiration är det lätt att förvandla vardagsmat till något utöver det vanliga.