Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Now You’re Cooking – Everyday

Bidragsbeskrivning:
Now You’re Cooking, vår foodie-kampanj på Tumblr, växte till en internethit när den lanserades för två år sedan. När Electrolux sedan ville lansera en ny serie köksapparater inom samma kampanj, valde vi att ta allt ett steg längre. Eftersom produkterna används varje dag valde vi konceptet “Everyday”. Vi byggde om webbsidan och bjöd in konsumenter att framför datorn följa ett livesänt matlagningsevent – tre dagar i sträck. Non stop, utan fördröjning, utan censur. Kampanjen byggde på att fyndiga recept tillagades live från morgon till kväll, samtidigt som tittarna uppmanades att interagera och bidra med matlagningsidéer. Mer än 1000 rekvisitaobjekt hjälpte till att skapa en konstant ström av visuellt innehåll, redo att spridas i Electrolux alla mediekanaler. Kampanjen fick global uppmärksamhet med en räckvidd på 3,4 miljoner från 126 olika länder. Vi ville visa att med bra produkter och härlig inspiration är det lätt att förvandla vardagsmat till något utöver det vanliga.

Arbetsgrupp

  • PR & Social media manager EMEA
    Henrik Freudenthal
  • Digital Communications Manager Europe, Floor Care & Small Appliances
    Jenny Bäckman
  • Product Portfolio Manager
    Vladimir Stefanov, Terezia Prazska
  • Kundansvarig
    Philip Marthinsen
  • Creative Director
    David Dworsky, Victor Köhler
  • Art Director
    Albin Holmqvist
  • Planner
    Lukas Rose
  • Projektledare
    Elin Johnson
  • Copywriter
    Samuel Sweetman
  • PR-Strateg
    Louise Ljungberg
  • Digital producent
    Albin Wikander
  • Utvecklare
    Philip Knape
  • Colorist
    Anton Norén
  • Grafisk design
    Christoffer Mckie, Andreas Knutsson
  • Kompositör
    Carl Åborg
  • Kock
    Karl Nyström, Oskar Nyberg
  • Stylist
    Belén Vazquez Amaro
  • Producent
    Björn Stigson
  • Foto
    Erik Persson, Niklas Panthell
  • Stillbild
    Nicolina Arcini