Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Oddset Let Europe Watch

Oddset är spelbolaget som älskar sport. Ett spel på oddset kan förstärka spänning, glädje och sorg. Men då krävs ju att man kan se matchen. Och tyvärr spelas världens bästa hockey – NHL – mitt i natten svensk tid.

Skulle det vara möjligt att påverka NHL att flytta sina helgmatcher till dagtid? Så att vi i Europa skulle kunna se matcherna på rimliga tider. Vi bestämde oss för att försöka.

Peter Forsberg blev ambassadör för kampanjen. Likt en amerikansk presidentkandidat åkte han runt i USA och träffade en mängd olika människor. Han försökte övertyga allt från spelare och spelarfruar till supporters och klubbfunktionärer om fördelarna med förslaget.

Förslaget om ändrade matchtider fångades upp av tidningar och TV-kanaler i bland annat Sverige, Finland, Kanada, USA och Tjeckien. Debattens vågor gick relativt höga på särskilt nordamerikanska hockeyforum, med europeer på en sida och framförallt kanadensare på den andra.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Carl Dalin
  • Copywriter
    Kalle Widgren
  • Formgivare
    Stefan Gallon
  • Mediaköpare
    Carat
  • Produktionsledare
    Annika Molnár
  • Projektledare
    Jonas Andersson
  • Uppdragsgivare
    Eva Evesjö/Ulf Olofsson