Litade vi mer på våra sinnen än bäst-före-datum skulle matsvinn minska markant. Därför skapade Coop, Sveriges grönaste matkedja, Old Milk – världens enda parfym som luktar dålig mjölk & därför hjälper dig avgöra när mjölken hemma bör slängas. Den upplevelsecentrerade aktiveringen riktades mot unga miljömedvetna svenskar med barn vars matsvinn är stort. För att väcka uppmärksamhet förpackades den stinkande nyheten som en premiumparfym & skickades till journalister & opinionsbildare. Samtidigt släpptes en onlinefilm så målgruppen möttes av doften & Coops viktiga budskap på relevanta plattformar. De kunde även uppleva doften via annonser med doftprov & sampling på centrala platser i landet, där de kunde prata hållbarhet med Coop. Allt ledde till kampanjsidan dit flera kom för att läsa om matsvinn & beställa doften. T.o.m. skolor bad att få använda doften. Med Old Milk lyckades Coop skapa en aktivering som lät dem interagera med sin målgrupp på ett nytt sätt & hjälpa dem leva mer hållbart.