Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Om världen inte får se.

Motivering:
På samma ögonblickliga sätt som dessa ikoniska bilder förändrade hur vi såg på krig, konflikter och elände lyckas dessa annonser förmedla hur viktigt det är med pressfrihet. Genom att ta bort det som väckte känslor i originalbilderna lyckas man skapa annonser som verkligen berör. Världen behöver få se bilder som dom här och det behövs annonser som dom här för att påminna om det.

Arbetsgrupp

  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Filip Laurent
  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Johan Landin
  • Projektledare, Åkestam Holst NoA
    Jesper Ander
  • Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
    Bella Lagerquist
  • Copyass, Åkestam Holst NoA
    Göran Åkestam
  • Formgivare, BKRY NoA
    Jens Broman
  • Pressbyrån/Reitan Convenience
    Madeleine Berglund
  • Pressbyrån/Reitan Convenience
    Lennart Schultz
  • Pressbyrån/Reitan Convenience
    AnnaMaria Carnemark
  • Pressbyrån/Reitan Convenience
    Amanda Mompalao de Piro
  • Pressbyrån/Reitan Convenience
    Therese Karlgren
  • Samarbetspartner
    Expressen
  • Samarbetspartner
    Reportrar utan gränser