Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Peak Period

Fastän kvinnor har äventyrat och utforskat i alla tider är det fortfarande inget outdoormärke som närmat sig mens ur ett produktperspektiv.
Med en uttalad ambition om att bryta stigman och utmana normer för att få fler kvinnor att vilja ge sig ut i naturen, blev det en självklar uppgift för Peak Performance.

I samband med internationella kvinnodagen 2022 lanserade vi därför världens första mens-kit, särskilt anpassat för livet på eller runtom berget.
Kitet, som togs fram i samarbete med Lunette och Klean Kanteen innehöll en menskopp i medicinskt silikon förpackad i en behållare av rostfritt stål. Enkel att bära med dig och sterilisera på stormköket.

Mens-kitet blev till en helt ny produkt i kategorin. Lika självklar i Peak Performances sortiment som en jacka eller en ryggsäck.
Över 800 kvinnor från hela världen ställde sig i kö för att för att testa det, och den begränsade upplagan tog slut på rekordtid.

Lanseringen spreds i media och blev starten för ett nytt samtal om mens och Peak tog ytterligare ett steg mot att en gång för alla bryta tabut. På och utanför vandringsleden.

Arbetsgrupp

  • Marketing VP
    Hanna Lenz, Peak Performance
  • PR Manager
    Hanna Axelryd, Peak Performance
  • Sr. Brand Manager
    Malin Graffman, Peak Performance
  • Head of Brand
    Jacob von Corswant, Peak Performance
  • Kundansvarig
    Louise Ljungberg, ABBY.WORLD
  • Creative Director
    Oskar Hellqvist, ABBY.WORLD
  • Art Director
    Carl Wetzenstein, ABBY.WORLD
  • Copywriter
    Philip Westman, ABBY.WORLD
  • Designer
    Lukas Andersson, ABBY.WORLD
  • PR strateg
    Tove Nilsson, ABBY.WORLD
  • Produktionsledare
    Louise Persson, ABBY.WORLD
  • Producent
    Amanda Nordlöw, ABBY.WORLD
  • Produktionsledare film
    Caroline Sven, ABBY.WORLD