Mål
Attrahera 12 000 kreatörer till Adobes event Creative Days och samtidigt stärka Adobes varumärkesförflyttning från en mjukvaruleverantör till en möjliggörare av kreativitet. Målgrupp: Kreatörer, 18-55 år, Internationellt.
Strategi
Konventionella eventinbjudningar går ut via mejl och innehåller info om talarna. Vi ville skapa en helt ny sorts inbjudan, en som kunde nå ut till kreatörer världen över via förtjänade medier.
Idé
Med hjälp av specialutvecklad programvara, ett dolt kamerateam och en av världens bästa Photoshop-konstnärer tillika talare på eventet, överraskade vi väntande bussresenärer genom att photoshoppa dem i realtid i busskurens reklamtavla.
Resultat
Vi drog 73.538 unika besökare till eventet (613% över målet) och bevisade att en inbjudan inte behöver levereras i ett glansigt kuvert.
– 20 miljoner såg videon på YouTube.
– Storyn plockades upp av nyhetsmedia som CNN & Discovery.
– Total räckvidd: 180 miljoner människor.
– Total medieexponering till ett värde av 108 miljoner SEK.