Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Pick n Play

Att gå på McDonald´s ska vara snabbt, enkelt och kul. För att påminna om det sistnämnda skapade vi Pick N Play; en digital direktkampanj i en utomhustavla – som du styrde med mobilen. Genom att surfa in på picknplay.se fick du kontroll över reklamtavlan och styrde sedan genom att dra fingret upp och ner på mobilens touchscreen. Du fick välja en av tre produkter från McDonald´s, den du valde blev även ”bollen” i den Pong-inspirerade interaktiva utmaningen. Genom att använda det stöd som finns via HTML5 i nya Smartphone gjorde vi det möjligt att interagera med skärmen i realtid via webbgränssnittet i telefonen. Du behövde inte ladda ner någon applikation vilket gjorde att eventet blev mer användarvänligt och direkt. Och på tal om direkt. Om du höll igång spelet i 30 sekunder vann du din valda produkt; en rabattcheck skickades direkt till din mobil och du kunde hämta ut din vinst på McDonald´s. Pick N Play marknadsfördes inför eventet i utomhusreklam, McDonald’s restauranger mm.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Fredrik Simonsson, Gustav Holm, Lisa Karlsson
  • Copywriter
    Daniel Vaccino, Magnus Jakobsson, Martin Lindestaf
  • Creative Director
    Andreas Dahlqvist
  • Formgivare
    Pärmartin Jonsson
  • Produktionsledare
    Lina Tuikka
  • Projektledare
    Johan Thunmarker
  • Uppdragsgivare
    Erland Cessan


  • Back-end Developer
    Anders Andersson
  • Digital producer
    Merwan Maaruf
  • Flash Developer
    Joel Blanco Berg
  • Front-end Developer
    Alexander Ekman