Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Pop-pusslet

Popaganda är en popfestival som sedan några år tillbaka huserar vid Eriksdalsbadet. Med det som utgångspunkt tog vi fram ett formspråk där akvarellfärger på ett abstrakt sätt fick vittna om festivalens hemvist. 30:e maj släpptes line-up:en till årets festival. Vi publicerade affischer med nio olika akvarellbakgrunder som prydde Stockholms elskåp. När affischerna suttit uppe i två veckor skickade vi ut paket till 20 utvalda musikjournalister och bloggare. Paketet innehöll de nio olika affischerna och en instruktion som berättade att affischerna var delar i ett pussel. Om mottagaren lyckades lägga pusslet skulle en sista, hemlig artist avslöjas och journalisten/bloggaren bli först med ett litet scoop. Affischerna bildade, om man lade dom i rätt ordning, ett porträtt av Håkan Hellström!

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Petter Dixelius
  • Creative Director
    Gustav Egerstedt
  • Formgivare
    Louise Erdman Sundh
  • Illustratör
    Jesper Olsson
  • Planner
    Elin Johansson
  • Produktionsledare
    Fredrika Frenkiel
  • Projektledare
    Maria Lindskog-Klasén
  • Uppdragsgivare
    Niklas Jonsson, Simon Ahlgren, Helen Allvin, Niklas Ek
  • Web Director
    Erik Hiort af Ornäs