Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Privat visning

Reklam som ska sälja konst skjuter gärna brett. Ändå är det väldigt få som vill och kan köpa. Därför valde vi ut tre personer som vi visste har ett konstintresse.

Benny Andersson, Bosse Rönnberg och Mats Qviberg.

Var och en fick en personlig sajt där all konst är utvald och presenterad av Björn Wetterling själv.

För att få dom tre att besöka sin sajt fick dom personliga DR.

Till Benny Andersson spelade Björn Wetterling in en demo av en viss ABBA-låt. Demon budades till Bennys studio. En affisch dök upp nära hans hus och vi skickade honom ett unikt konstverk.

Finansmannen Mats Qviberg fick bland annat en personlig edition av Dagens Industri skickad till sitt kontor.

Bosse Rönnberg är golfare och fick golfbollar hem i brevlådan. Reklamaffischer syntes utanför hans byrå. Under en lunch på Sturehof blev han anonymt bjuden på ett glas champagne. Dessutom fick vi tidningen Resumé att skriva om kampanjen för att få Bosse till sin sida.

Alla tre sändes också en fungerande nyckel till galleriet.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Erik Bielke, Magnus Löwenhielm
  • Copywriter
    Claes Kjellström
  • Ljud
    Hanna Stenson
  • Produktionsledare
    Petra Dranger Jendermyr
  • Web Director
    Peder Bergstrand
  • Webbproducent
    Kristofer Forssell