Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Rädda Barnens skitband på Hultsfred

Uppgiften var att få Rädda Barnen att komma i kontakt med yngre människor. Därför smällde vi upp ett stort tält på Hultsfredsfestivalen. Men hur lockar man ungdomar som är upptagna med att festa?

Man underlättar deras toalettbesök.

Vi tog fram ett armband som gav fri entré till områdets alla vattentoaletter. För 20 kronor slapp man inte bara äckliga bajamajor, man stödde också Rädda Barnens arbete med en slant. Och organisationen fick för varje sålt armband en vandrande reklampelare på festivalområdet.
Armbandet var ett enkelt sätt att få ungdomar att söka upp Rädda Barnen, istället för att Rädda Barnen skulle söka upp dem. Ett enkelt sätt för Rädda Barnens funktionärer att få en genuin kontakt med morgondagens månadsgivare.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Lotta Åkerlund Palmbäck
  • Copywriter
    Martin Ericson
  • Creative Director
    Villard/Bartholf
  • Originalare
    Jeanette Andersson
  • Planner
    Mehrnaz Bejne
  • Produktionsledare
    Anna Tanser Wolin
  • Projektledare
    Anna Laestadius
  • Repro
    Richard Dymling