Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Rekrytering 2009

Försvarsmaktens behov av att rekrytera de bästa ur varje årskull (18-25 år) blir bara större. Genom förflyttningen från ”Vi behöver dig” till konceptet ”Har du det som krävs?” så har vi skapat ett kraftfullt verktyg för både varumärkesbyggande och taktisk rekrytering. Ett koncept som utmanar både målgruppens ego och deras förutfattade meningar om Försvarsmakten.

Tidigare kampanjer har endast fokuserat på intelligens och praktiska förmågor under stress. Den här gången har vi lagt till tester inspirerade av Försvarsmaktens psykologer. Varje del i kampanjen oavsett media är ett test i sig själv som leder dig vidare till sajten – kampanjens nav – och sedan vidare till rekryteringsportalen och ansökan.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Fredrik Simonsson, Fredrik Lund, Simon Mogren
  • Copywriter
    Linus Östholm, Magnus Jakobsson, Patrick Dry
  • Executive Creative Director
    Andreas Dahlqvist
  • Faktor
    Anna Hellenberg
  • Originalare
    Pärmartin Jonsson
  • Produktionsledare
    Tina Munck
  • Projektledare
    Thomas Brenemark
  • Uppdragsgivare
    Carl-Johan Herolf, Magnus Tegsved
  • Webbproducent
    Pontus Kindblad