Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Rolighetsteorin

Istället för att skapa en vanlig reklamkampanj för Volkswagens nya miljöprogram BlueMotion Technologies. Så skapade vi en teori som speglade visionen bakom miljöprogramet, att fler människor tar förnuftiga beslut om man gör det förnuftiga roligt. Vi kallade det Rolighetsteorin. Teorin utmanades sedan i verkliga beteendeexperiment som redovisades på Volkswagens blogg Rolighetsteorin.se

I anslutning till bloggen presenterades även Volkswagen BlueMotion Technologies. På det viset fick man inte bara lära sig mer om Volkswagens miljöarbete, människor över hela världen kunde ta del av Rolighetsteorin, och använda sin kreativitet för att hjälpa andra människor fatta bättre beslut – allt genom Volkswagens vision om BlueMotion Technologies.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Simon Higby
  • Copywriter
    Martin Lundgren
  • Creative Director
    Andreas Dahlqvist
  • Designer
    Karl-Johan Vogelius
  • Faktor
    Anna Hellenberg
  • Kundansvarig
    Lars Axelsson
  • Planner
    Karl Wikström, Jerker Fagerström / Cecilia Cederlid
  • Produktionsledare
    Michael Bugaj
  • Projektledare
    Martin Larsson
  • Uppdragsgivare
    Katarina Lakowitz / Åke Lundberg
  • Web Director
    Simon Mogren
  • Webbproducent
    Pontus Kindblad / Daniel Alinder