Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Scandic To Go

Bidragsbeskrivning:

Uppdrag
Scandic har utfört den största hotellrenoveringen i Sveriges historia. Uppdraget var uppmärksamma Scandics nya design och genom det attrahera en ny målgrupp att boka hotellnätter på Scandic.

Idé
Attrahera en ny publik att checka in, genom att låta Scandic checka ut. Vi lanserade Scandic To Go – ett nytt hotellerbjudande där hotellet kommer till dig. Två mobila hotellrum byggdes och utformades efter den nya designen. Scandic To Go lanserades initialt mot olika intressentgrupper (ex Almedalsveckan, Stockholm Pride) och gjordes sedan tillgänglig för allmänheten att boka via hemsidan.

Resultat
Scandic To Go var den enda aktivitet som Scandic genomförde under sommaren 2014 och genererade en ökning av antalet hotellbokningar på hemsidan med 20%. Bilder på Scandics nya design gavs redaktionellt utrymme i tongivande inredningsmagasin som Residence, Elle Decoration och Plaza. Total 100 mediegenomslag i bred och nischad media. Räckvidd 11,6 miljoner, medievärde 10,4 miljoner kr.

Arbetsgrupp

  • Key Account Manager
    Hannes Kerstell
  • Projektledare
    Hanna Fallenius
  • Produktionsledare
    Renée Lorenius
  • Mediespecialist
    Ulrika Enström
  • Art Director
    Magnus Klang, Ingrid Sydow, Ebba Hultengren
  • Creative Director
    Peter Lindgren