Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Second Hand Orchestra

Bidragsbeskrivning:
Förpackningsdesign för Second Hand Orchestras självbetitlade album. Under 2012 spelade en grupp svenska musiker in musik för en internationell dokumentärserie. Efter drygt ett års musicerande och inspelande lades projektet oväntat ner. Bandets ledare Karl-Jonas Winqvist valde att återanvända musiken och ge ut den på en LP – nu under namnet Second Hand Orchestra. Utmaningen blev att förtydliga att musiken på skivan är återanvänd. Idéen bakom designen blev att visualisera begreppet “second hand” på så många sätt som möjligt. Bokstäverna i logotypen är återanvända från ikoniska bandlogotyper, de begagnade skivomslagen har foliepräglats på baksida och försetts med en klisterlapp på framsidan och bandets merchandise är skapat av återanvända t-shirts. Resultatet är 300 unika vinylomslag gjort av återvunnet material – allt ifrån bokstav till omslag.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Perniclas Bedow
  • Designer
    Mattias Amnäs, Anders Bollman