Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Skattjakten

Nyligen lanserade Eniro en helt ny karttjänst med gatuvy. För att driva trafik och få människor att lära sig de olika verktygen på egen hand, skapade vi en digital skattjakt som utspelade sig i själva tjänsten.

Någonstans i Sverige gömde vi ett halvt kilo äkta guld. För att hitta det gällde det sedan att lösa 14 olika ledtrådar.
Arbetet krävde månader av förberedelse. Alla medier integrerades och utnyttjades till max för att göra jakten så svår och omfattande som möjligt. Med hjälp av en bil med 360 grader kamera planterade vi bla ledtrådar i själva karttjänsten.
Efter en lång och spännande jakt som tog de 400 000 deltagarna genom allt från kluriga gåtor i karttjänsten till specialutformade rebusar i TV och på Youtube m.m, korades slutligen en ensam vinnare om det åtråvärda guldet.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Attila Kiraly, Timo Orre
  • Byråproducent
    Markus Ahlm/Colony
  • Copywriter
    Björn Persson
  • Creative Director
    Björn Ståhl
  • Designer
    Sanna Nilsson
  • Fotograf
    Henrik Stenberg
  • Planner
    Thomas Weigle
  • Producent
    Dan Svensson
  • Produktionsledare
    Lena Stigsdotter, Li Nelson, Susanne Ytterlid
  • Projektledare
    Håkan Karlsvärd
  • Regissör
    Jakob Ström
  • Uppdragsgivare
    Eniro