Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Spara 3 kr

Motivering:
“Bidraget Spara 3 kr vinner Guldägg för en annons som berör, sticker ut och känns ny – i en kategori där allt redan har prövats.
En bild säger mer än tusen ord. Men ibland säger några få, väl avvägda ord på vit bakgrund mer än tusen bilder som ingen orkar se. Och den här brutalt enkla annonsen – som antagligen var allt annat än enkel att skapa – går det inte att värja sig ifrån. Den går rakt in i både hjärtat och plånboken.”

Arbetsgrupp

  • Creative Director, TBWA Stockholm
    Kalle Widgren
  • Copywriter, TBWA Stockholm
    Kalle Håkanson
  • Art Director, TBWA Stockholm
    Alexander Fredlund
  • Projektledare, TBWA Stockholm
    Per Olholt
  • Produktionsledare, TBWA Stockholm
    Pernille Nylén-Janze
  • Formgivare, TBWA Stockholm
    Fanny von Pongracz
  • Projektledare, TBWA Stockholm
    Karin Adegård
  • Projektledare, Unicef
    Alice Beckman
  • Kommunikationschef, Unicef
    Andreas Eriksson
  • Projektledare, Unicef
    Åsa Lee