Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Stefan Löfven väcker ungdomar

I Socialdemokraternas jobbpolitik ligger tyngdpunkten på att knäcka ungdomsarbetslösheten. Den kanske viktigaste reformen innebär att alla unga mellan 18-25 år ska ha ett jobb, en praktik eller en utbildning att gå till inom 90 dagar. Det skapar möjligheter, men ställer också vissa krav. ”Med vår politik får fler en jobbigare morgon, men ett bättre liv” som Stefan Löfven själv sa i Almedalen.

För att illustrera hur livet snart kan komma att bli för dessa tusentals ungdomar som får byta sovmorgon mot jobbmorgon lät vi Stefan själv ringa runt och väcka killar och tjejer i åldrarna 20-25 år, och berätta om 90-dagarsgarantin. De blev förstås helt tagna på sängen men budskapet blev åtminstone ordentligt levandegjort. Och så blev det fina radiospotar på köpet.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Maria Lamke
  • Copywriter
    Ulrika Kukulska
  • Creative Director
    Fredrik Espmark
  • Kundansvarig
    David Granath
  • Produktionsledare
    Emelie Drakenberg
  • Projektledare
    Göran Berggard
  • Uppdragsgivare
    Christian Scharf, Erik Hjalmarsson