Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Studielånsmenyn

Studenter är en viktig målgrupp för McDonald´s och vårt uppdrag var att ta fram ett koncept som kunde användas lokalt av restauranger i universitetsstäder.

Vi ville visa att McDonald´s fattar hur det är att vara student. Utifrån detta tog vi fram Studielånsmenyn som på riktigt anpassar sig till studenters ekonomi. Den kostade som mest den 25:e när studielånet precis kommit, för att därefter falla i pris veckovis och nå botten den 24:e. Som mest kostade menyn 70 kr och som minst 49 kr.

Även kampanjen är indelad efter varje vecka i månaden. Där beskrivs det ekonomiska läge som råder i studenternas plånböcker just den veckan – från att man har spenderbyxorna på till att man rotar efter mynt i kompisars soffor.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Tomas Jonsson
  • Copywriter
    Tove Eriksen Hillblom , Olle Langseth
  • Creative Director
    Magnus Jakobsson, Fredrik Simonsson
  • Formgivare
    Matilda Jacobson, Daniel Liljas, Pärmartin Jonsson, Patrick Emt
  • Illustratör
    Mikael Sol
  • Produktionsledare
    Charlotta Hård
  • Projektledare
    Malin Engelbrektsson
  • Uppdragsgivare
    Claes-Göran Jönsson, Patrik Hjelte