Uppdrag
UNICEF och Gothia Cup ville lyfta att 780 miljoner människor saknar tillgång till rent vatten och att vattenrening är en lösning på problemet. Kampanjen skulle engagera på plats och få spridning internationellt.
Insikt
Det smutsiga vatten som barn i utsatta områden tvingas dricka känns för långt bort från vår verklighet. Vi behövde få människor att haja till.
Lösning
Vi byggde världens första svettmaskin. Ungdomar kastade in svettiga kläder i ena änden och uppmanades att dricka rent svett som kom ut ur den andra änden. Ju mer besökarna drack desto mer pengar till vattenrening skänkte sponsorerna. Ett event förvandlades till en världsnyhet.
Resultat
2300 ungdomar drack rent svett på plats. Budskapet att 780 miljoner barn saknar tillgång till rent vatten nåddes av över en miljard människor. Räckvidden på Twitter var 94 miljoner.
Totalt renades 23 miljoner liter vatten under turneringen.
Vi gjorde en av världens mest framgångsrika vattenkampanjer någonsin, enligt UNICEF NY.