Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Swish Billboards

Tvärtemot vad många tror, får inte Barncancerfonden något statligt stöd. Sanningen är att barncancerforskningen i stort sett skulle stanna om det inte vore för gåvor från privatpersoner. För att uppmärksamma varje gåvas betydelse lanserade vi interaktiva tavlor under Barncancermånaden september. Varje tavla fick sin egen integration med Swish. Varje tavla uppmärksammade varje enskild gåvas betydelse.

Tavlorna visar cancerdrabbade Maja som står och väntar mellan orden. Hon försöker knuffa bort cancer men klarar det inte. Bara när någon swishar blir hon stark nog att dela ordet. För att varje tavla skulle fungera i realtid utvecklade vi en kommunikationsserver mellan varje skärm och Swish. Så fort en betalning gått igenom hos Swish, skickades en signal till rätt skylt, varpå Maja kunde knuffa bort cancer.

Resultat under Barncancermånaden 2022.

Reklamerinran 44%
Högst av alla svenska givarorganisationer!

Preferens 22%
Högst av alla svenska givarorganisationer!

Givarvilja 66%
Högst av alla svenska givarorganisationer!

Under kampanjperioden samlade vi in 21 miljoner kronor till den livsviktiga barncancerforskningen.

Arbetsgrupp

  • AD
    Mattias Dahlqvist, Garbergs
  • AD
    Molly Rennéus, Garbergs
  • Copy
    Fredrik Sunqvist, Garbergs
  • Designer
    Lowe Steiner, Garbergs
  • Projektledare
    Mehrnaz Bejne, Garbergs
  • Formgivare
    Rasmus Asp, Garbergs
  • Original
    Carola Edlund, Garbergs
  • Produktionsledare /Byråproducent
    Birgitta Bergström, Garbergs
  • DOP
    Anna Hugosson, Garbergs film
  • Motion creative/edit
    Iris Rylander, Garbergs film
  • Marknadschef insamling
    Michel Brygiewicz, Barncancerfonden
  • Kreativ chef Varumärke
    Anne Bergsten, Barncancerfonden
  • Enhetschef Kampanj och Event
    Johnny F Kroneld, Barncancerfonden
  • Produktionsledare
    Heidi Åkerblom, Barncancerfonden
  • Client Director
    Evelina Dahlman, Carat - mediabyrå
  • Activation Manager
    Linnea Andersson, Carat - mediabyrå
  • Utvecklare
    Bo Gustafsson, DVA Studios
  • Technology Director
    Micke Ring, DVA Studios
  • Projektledare 
    Jessica Thorelius, DVA Studios
  • Offline
    Robin Kempe-Bergman, Parapix
  • Grade
    Marcel Lobenwein
  • Online
    Rajdan Eldorado
  • Post producer
    Louise Ahrén
  • Filmproduktion
    Giants & Toys