Bidragsbeskrivning:
När höstdeppen slog till ville Taxi Stockholm göra något för att positionera sig som det taxibolag som bäst förstår och bryr sig om stockholmarna. En taxifärd är en av få gånger stressad stockholmare får en stund för sig själva. När 70% höll med om att en taxifärd är en bra stund för eftertanke och reflektion föddes idén – Taxiterapeuterna. En ny tjänst som bokas på taxiterapeuterna.se, med legitimerade terapeuter tillsammans med förarna i några av bilarna. På så sätt kunde man hinna ta hand om sig själv samtidigt som man tog sig dit man ville. Journalister och tycker från alla olika mediasegment, lokalt, nationellt och internationellt, ville rapportera om kampanjen. På bara två veckor hade kampanjen över 3000 delningar, skrevs om i över 270 artiklar på 24 språk och en räckvidd på 16 miljoner. Enligt en kvantitativ undersökning höll 59 procent av stockholmarna med om påståendet att kampanjen fick dem att se på Taxi Stockholm som ett företag som förstår och bryr sig om Stockholmarna.