Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

The Cube

Sommaren 2012 kom The Cube till Stockholm. Tanken med The Cube är att skapa en gastronomisk upplevelse parat med en spektakulär utsikt på en unik plats, för att på det viset skapa en viral kampanj kring Electrolux och Electrolux professionella kök.
Electrolux The Cube är en restaurang som byggdes ovanpå Operahusets tak. Där fick sedan de bästa svenska kockarna (Mattias Dahlgren, Johan Jureskog, med flera) gästspela under ett antal månader. Företag och konsumenter hade möjlighet att boka lunch eller middag (nyckelföretag, samarbetspartners, matbloggare och journalister bjöds in). Totalt fick The Cube 7000 betalande gäster. Eventet fick stor PR-spridning i både traditionella och sociala medier. 34 artiklar i press, och 66 artiklar på Internet.

Arbetsgrupp

  • Producent
    Lennart Söderberg
  • Produktionsledare
    Camilla Winberg
  • Projektledare
    Mats Jämterud
  • Övrigt
    Birgitta Brännstam, Electrolux, Charlotte Lillecreuz, Electrolux, Olivia Kaye, Electrolux