Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

The expired passport discount

Elite Hotels of Sweden led liksom tusentals andra företag inom besöksnäringen hårt av pandemin. Hotellrummen ekade tomma och framförallt affärsresenärerna som var Elite Hotels starkaste kundgrupp lyste med sin frånvaro. När restriktionerna släpptes behövde Elite Hotels återigen locka till sig hotellgäster och nu allra helst fritidsresenärerna då affärsresandet inte alls såg ut att komma tillbaka till sina forna glansdagar.
Samtidigt, efter två års restriktioner, såg miljontals svenskar chansen att äntligen få resa utomlands igen. Glädjen blev dock kortvarig då många insåg att passet hunnit bli ogiltigt och att köerna för att skaffa ett nytt var ungefär lika långa som själva pandemin. Här såg vi chansen att göra något för alla dessa ofrivilliga hemmasittare och samtidigt visa att Elite Hotels inte är ett stelt affärshotell.
Under det värsta passkaoset vände vi därför besvikelse till glädje genom att skapa ett exklusiv erbjudande för alla de som hade ett ogiltigt pass, en passrabatt. Passrabatten gav reducerat pris på alla 42 Elite Hotels runt om i Sverige. Ett bra sätt att rädda både privatekonomin och den efterlängtade semestern.
Rabatten kommunicerades i välplacerade enheter och dök upp i målgruppens semesterdrömmande sammanhang så som banners på rese- och bokningssajter, online video, annonser i resemagasin, SEO och SEM. Vi samarbetade även med influencers utan giltiga pass som fick uppleva Elite Hotels gästvänlighet. Tack vare att Elite Hotels löste ett riktigt problem och fanns nära sin målgrupp skapade aktiveringen ett sällan skådat buzz online, vilket resulterade i nya bokningstoppar för Elite Hotels och otaliga nya och tacksamma kunder.

Arbetsgrupp

  • Art director
    Christian Jörgensen, Volt
  • Copywriter
    Johan Sundberg, Volt
  • Produktionsledare
    Jonna Liljendahl , Volt
  • Visualizer
    Staffan Kjellvestad, Volt
  • Formgivare
    Åsa Stjärnquist, Volt
  • Visualizer
    Jan Sjöberg, Volt
  • Creative Director
    Elisabet Fischer, Volt
  • Creative Director
    Jörgen Berglund, Volt
  • Projektledare
    Jenny Meckbach Sehlstedt, Volt
  • PR Manager
    Joakim Ohlsson, Volt
  • CMO
    Tomas Bäcklund, Elite Hotels oS
  • Planning
    Cornelia Wangel, Volt
  • Senior SoMe Planner
    Anna Sillén, Eilte Hotels oS