Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

The Great Phone Swap

Uppdraget var att marknadsföra nya Xperia Z på Way Out West. En utmaning då WoW-publiken är ett starkt iPhone-fäste. För att få festivalbesökarna att verkligen ifrågasätta sitt smartphone-val ville vi inte bara exponera Xperia Z, utan även sätta den i händerna på dem. Vi utgick från två insikter.

1. Festivalappen används mycket.
2. iPhones batteri laddar ur snabbt.

Genom ett samarbete med WoW-appen kunde vi nå användare vars mobilbatterier höll på att ladda ur. Dessa fick ett meddelande om att de kunde ladda mobilen hos Sony. Väl på plats erbjöds även ett mobilbyte under laddningstiden; nya Xperia Z.

Xperian överraskade sedan med mat, dryck och överraskningar från b la Weekday. Exempel på andra mer exklusiva treats: biljetter till WoW 2014, meet n’ greets med artister, se konserter från scen samt chansen att “swap for good” – till nya Xperia Z.

För att folk skulle fokusera på Xperias överlägsna kamera uppmanade vi dem att dela bilder i sin Instagram-feed med #phoneswap för fina priser.

Xperian överraskade sedan med mat, dryck och överraskningar från b la Weekday. Exempel på andra mer exklusiva treats: biljetter till WoW 2014, meet n’ greets med artister, se konserter från scen samt chansen att “swap for good” – till nya Xperia Z.

För att folk skulle fokusera på Xperias överlägsna kamera uppmanade vi dem att dela bilder i sin Instagram-feed med #phoneswap för fina priser.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Jonas Wittenmark
  • Copywriter
    Tobias Carlson, Jimmy Hellkvist
  • Creative Director
    Tobias Carlson, Jonas Wittenmark
  • Designer
    Mattias Nordenham
  • Executive Creative Director
    Gustav Martner
  • Motion Director
    David Forss
  • Motion Graphics
    David Svärd
  • Produktionsledare
    Axel Widén
  • Projektledare
    Karin Branmark
  • Övrigt
    Account Director: Therese Olander