Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

The Live Quiz Release

Popaganda är sist ut av sommarens musikfestivaler. För att inte drunkna i utbudet gäller det att få igång snacket bland popfansen och synas i media innan festivalsäsongen börjar.

Istället för att skicka ut en traditionell pressrelease så bjöd vi in fans och journalister att gemensamt lista ut vilka artister som var bokade till årets festival i en ”Live Quiz Release” på nattklubben Trädgården. Över 1000 personer kom dit för att se tre band framföra covers av artisterna som var bokade till sommarens festival. Och tusentals fler följde eventet live på Popaganda.se. För varje låt gällde det att vara först med att tweeta korrekt artistnamn och använda #popa13. Den som var snabbast vann en biljett till festivalen!

Den 30 maj (samma dag som eventet) var #popa13 den 3:e högst rankade Twitter-trenden i Sverige vilket gav en total räckvidd på 123 997 användare. Popaganda nämndes i 196 st. artiklar maj-juni 2013, att jämföras med 28 st. maj-juni 2012.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Petter Dixelius
  • Creative Director
    Gustav Egerstedt
  • Designer
    Louise Erdman Sundh
  • Flash-utvecklare
    Håkan Boqvist
  • Fotograf
    Magnus Torsne
  • Planner
    Elin Johansson
  • Producent
    Marlene Hernbrand
  • Produktionsledare
    Fredrika Frenkiel, Lina Alshammar
  • Projektledare
    Maria Lindskog-Klasén
  • Uppdragsgivare
    Niklas Jonsson, Niklas Ek, Simon Ahlgren, Helen Allvin
  • Web Director
    Erik Hiort af Ornäs
  • Webbutvecklare
    Adrian Berggren, Viktor René, Carl Calderon, Håkan Boqvist