Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
The Lost Typography of Bauhaus
- Kategori: Digitalt
- År: 2019
- Valör: Diplom
- Uppdragsgivare: Adobe
- Byrå: Abby Priest
Bakgrund & Brief: Adobe Fonts (tidigare Adobe Typekit) är en prenumerationsbaserad typsnittstjänst som erbjuder nedladdning av högkvalitativa typsnitt. Under 2018 ville Adobe öka användandet av Adobe Fonts och inspirera kreatörer att designa med typografi. Insikt: Det finns en uppsjö av typsnittstjänster på marknaden. För att få målgruppen att börja använda just vår tjänst och våra typsnitt behövde vi skapa något unikt. Något som gav verktygen själ, bortom tekniken. Lösning: 1932 stängde nazisterna abrupt ned det ikoniska designinstitutet Bauhaus och många potentiella designklassiker lämnades kvar ofärdiga. Tillsammans med Bauhaus Foundation och några av världens främsta typografer har vi, från ofullständiga skisser, färdigställt fem unika typsnitt och gjort dem tillgängliga i Adobe Fonts. Ett projekt där det som stoppades och förbjöds av nazisterna för nästan ett sekel sedan fått nytt liv i händerna på en ny generation kreatörer.
Arbetsgrupp
- Kreatör, Abby Priest
Anders Hellström - Kreatör, Abby Priest
Pontus Widell - Creative Director, Abby Priest
Oskar Hellqvist - Kundansvarig, Abby Priest
Andreas Morne - Produktionsledare, Abby Priest
Cecilia Höglund - Regissör, Swim Club Films
Fredrik Hvass - Producent, Swim Club Films
Helena Widinghoff - Typograf, P98A
Erik Spiekermann - Typograf, Frilans
Flavia Zimbardi - Typograf, Frilans
Luca Pelligrini - Typograf, Frilans
Hidetaka Yamasaki - Typograf, Frilans
Elia Preuss - Typograf, Frilans
Celine Hurka - Executive Creative Sr. Director, Adobe
AJ Joseph - Sr. Group Manager Brand Marketing, EMEA, Adobe
Sabina Strasser - Sr. Creative Director, Adobe
Dan Cowles - Sr. Creative Director, Adobe
Doug Beach - Creative Director, EMEA, Adobe
Daniel Vargas Diaz - Art Director, Adobe
Sara O Dea - Group Manager, Adobe
Beth Lovett - Design Manager, Adobe
Gwen Meyer - Group Marketing Manager, Germany, Adobe
Katja Dollinger - Campaign Manager, EMEA, Adobe
Natalia Lopez-Beswick