Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Vårt uppdrag var att visa de digitala tavlornas möjligheter. Idéns kontextuella utgångspunkt var det ökande antalet hemlösa och Stockholm Stads direktiv om att öppna tillfälliga härbärgen vid minus sju grader. Få hittar dit så vi skapade ett nödsystem via de digitala skyltarna som finns där människor rör sig. Baserat på väderdata, avstånd och tid hänvisades de som lever i hemlöshet till närmsta öppna härbärge vid minus sju grader. Vid varmare temperaturer riktade vissa av skyltarna budskap till allmänheten om ett ökat behov av volontärer och donationer av förnödenheter. Initiativet har skapat uppmärksamhet för ett viktigt ämne och har gett skydd till de som behöver det mest. Flera av de anknutna organisationerna har vittnat om nya ansikten som dykt upp under vintern och fler ville ansluta till systemet. Hela 78 procent har blivit mer positiva till Clear Channel efter att de sett initiativet. Nödsystemet har med drygt 120 svenska och internationella artiklar nått över 72 miljoner människor i förtjänad räckvidd.
Arbetsgrupp
- Kundansvarig och PR-strateg, Prime Weber Shandwick
Hannes Kerstell - Projektledare, Prime Weber Shandwick
Jennie Körnung - CD, Prime Weber Shandwick
Hanna Belander - AD, Prime Weber Shandwick
Felix Holfve - AD, Prime Weber Shandwick
Robin Wiman - Senior mediespecialist, Prime Weber Shandwick
Daniel Wahlström - PR- och kommunikationschef, Clear Channel
David Klagsbrun - Nordeuropachef, Clear Channel
Ola Klingenborg - Executive Producer, Bannerboy
Charlotte Lindqvist - Creative Developer, Bannerboy
Alexander Falkhammar