Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 >

The Right Shoe

Vi vet att målgruppen gärna gör sin research själva. Så när Craft bad oss sätta fokus på sin mest avancerade sko – Nordlite Ultra – valde vi att inte prata produktfeatures. Istället krockade vi den hypermoderna skon med uttrycket från klassiska skoannonser.

Att göra en pastisch på old school-annonser skapade en yta där vi kunde kommunicera med Crafts ärliga och humoristiska tonläge, som vi vet att målgruppen gillar. Men framförallt gav det oss möjligheten att visa att Crafts skor hör hemma bredvid jättar som Nike och New Balance.

Arbetsgrupp

  • Head of Brand
    Niklas Moberg, Craft Sportswear
  • Creative Director
    Daniel Högling, Craft Sportswear
  • Creative Lead
    Nicolas Peyrau, Craft Sportswear
  • Art Director
    Karl Risenfors, F&B
  • Art Director
    Julia Holtback Yeter, F&B
  • Art Director
    Adam Radi, F&B
  • Copywriter
    Anders Malm, F&B
  • Designer
    Jerry Wass, F&B
  • Account Director
    Ewa Edlund, F&B