Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

The Shuffle Ticket

Hur får vi unga att upptäcka ny musik samtidigt som vi visar bredden i Live Nations och Lugers utbud? Vi designade om den klassiska konsertbiljetten och gav den en helt ny funktion.

The Shuffle Ticket är en ny typ av biljett – en skrapbiljett som ger en slumpmässig liveupplevelse. Med inspiration från ”shufflefunktionen” på spellistor tog vi fram en biljett som skulle locka folk att upptäcka ny musik. För 300 kronor fick du en biljett giltig för två personer till ett evenemang i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vi kombinerade två olika trycksaker – konsertbiljetten och skraplotten – och slog samman deras respektive formspråk i en ny visuell förpackning.

Kampanjen väckte intresse och nyfikenhet som resulterade i över 75 relevanta inslag i förtjänad media, vilket drev över 100.000 besökare till kampanjsajten och ökade besöken till livenation.se med 81%. Vid alla tre drops sålde biljetterna slut på några få minuter, och Live Nations traditionella biljettförsäljning ökade med 30% under kampanjperioden. Live Nation och Luger planerar nu att göra skrapbiljetterna till en återkommande aktivitet för att starta igång musikåret.

Och viktigast av allt: Vi hjälpte tusentals människor att bryta sina genrebubblor och återupptäcka magin i livemusik.

Arbetsgrupp

  • PR & Marketing Manager
    Emilie Lignell, Live Nation
  • PR & Marketing Manager
    Christa Murley, Luger
  • Account Supervisor
    Ann Spennare Bengtsson, F&B
  • Account Executive
    Helena Lignell, F&B
  • Art Director
    Julia Holtback Yeter, F&B
  • Art Director
    Karl Risenfors, F&B
  • Copywriter
    Pontus Caresten Lychou, F&B
  • PR Strategist
    Julia Sjödin, F&B
  • Designer
    Christopher Ek, F&B
  • Planner
    Daniel Sjöstrand, F&B
  • Webb
    Jesper Lundbäck, F&B
  • Webb
    Philip Nicholls, F&B
  • DOP
    Andreas Nilsson, Superstudio
  • Photographer
    Stefan Snyman, Superstudio
  • Director
    Patrik Johäll, Superstudio
  • Assistat Director
    Pontus Ahlqvist, Superstudio
  • PM
    Anna Johäll, Superstudio
  • Print house
    Bywind