Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

This is your type

Bidragsbeskrivning:
Uppgift:
Attrahera 239 kreatörer till Adobes event Creative Now – Creative Meet Up och samtidigt stärka deras relation med Adobe.

Mål:
150 deltagare på eventet

Strategi:
Målgruppen får dagligen flera inbjudningar och förfrågningar. Vi ville skapa en inbjudan som väckte kreatörernas intresse och fick dem att känna sig personligt utvalda.

Insikten:
Alla inbjudna har ett stort intresse för grafik och således en bred förståelse i användandet av typsnitt.

Idé:
Vi skapade därför 239 stycken noggrant handgjorda typsnitt med unika ligaturer, alla inspirerade och namngivna efter de inbjudna kreatörerna. Varje enskild kreatör fick ett unikt typsnitt skapat just för dem i sin inbjudan som gick ut postalt och digitalt i form av affischer som porträtterade det personliga typsnittet och som innehöll information om eventet. Originalfilen för sitt eget typsnitt fick man på eventet där en laddad USB-sticka väntade.

Resultat:
150 deltagare på plats, PR i inflytelserika nordiska branschmedier

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Oskar Hellqvist, Emil Frid
  • Copywriter
    Dan Göransson
  • Creative Director
    Olle Nordell
  • Produktionsledare
    Amanda Liljenäs
  • Projektledare
    Andreas Morne
  • Orginalare
    Camilla Thuresson, Emily Pennström
  • Designbyrå
    Familjen Pangea