Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Tillfällig adress

Göteborgs Räddningsmission har under många år byggt upp kännedomen för sitt arbete med hemlösa. I år ville man rikta uppmärksamheten mot arbetet med barn i Göteborgs flyktingfamiljer. Huvudmålet med kampanjen blev att bygga kännedom kring detta och att lyckas samla in lika mycket pengar som tidigare år. Trots det nya budskapet.

Många flyktingbarn har varit på resande fot i flera år innan de kommer till Sverige. Väl här tar det lång tid att få ett hem på en permanent adress och de tvingas flytta runt. Precis som den här kampanjen har gjort. Varje liten enhet i kampanjen har varit på flykt: Annonserna har flyttats från sida till sida i tidningarna, banners har flyttats mellan olika hemsidor över hela Sverige och det här brevet som vi skickat ut har eftersänts gång på gång. Brevet med mottagarens namn på fick illustrera hur livet kan te sig för många flyktingbarn.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Louise Christiansson, Gunnar Skarland, Mattias Frendberg, Mimmi Andersson, Jan Eneroth
  • Copywriter
    Elisabeth Berlander, Michael Schultz, Ulrika Good
  • Originalare
    Lena Björklund Henriksson, Elin Thorsby
  • Planner
    Johan Good
  • Produktionsledare
    Line Arlmark, Lena Kling, Monica N Persson
  • Projektledare
    Stig Lundstedt, Fredrik Toreskog
  • Övrigt
    Lena Ekdal