Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Tillsammans

I samband med prinsessbröllopet gjorde Hovet och Stockholms Stad gemensam sak. Under paraplyet Love 2010 uppmärksammades bröllopet med event i centrala Stockholm 6/6–19/6. IKEA tillfrågades för att vara värd för några aktiviteter, bl a Swedish Design och Royal Village.
Målet för IKEAs aktiviteter var att förstärka bilden av IKEA som den ledande nytänkaren inom heminredning genom att inspirera och utmana besökarnas syn på vad heminredning kan göra för deras relationer. Att flytta ihop, bilda familj, flytta in i nytt hem eller bara umgås är fyra situationer som onekligen har många beröringspunkter med IKEA.
I linje med det skedde IKEAs deltagande i bröllopsyran under devisen ”Tillsammans”.
Målet var att alla besökare i Stockholm skulle inspireras att vilja göra fler saker tillsammans och alla aktiviteter, utställningar, produkter och evenemang som IKEA var inblandade i skulle stödja ”Tillsammans” i någon mening.
Folkets fest var inte på slottet, den ville vi ha TILLSAMMANS hos oss på Skeppsbron.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Anja Uddenfeldt
  • Copywriter
    Christian Callert
  • Creative Director
    Marcus Engman, Christian Aronsen
  • Designer
    Michael
  • Formgivare
    Magdalena Persson
  • Produktionsledare
    Annika Johansson, Karoline Brodin, Sebastian Wigström
  • Uppdragsgivare
    Mathias Rydlund
  • Webbproducent
    Ola Wikström
  • Övrigt
    Anders Runerheim, Anders Eriksson