Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Trubaduren

I Sverige smittas 4 personer i timmen av klamydia och under sommaren smittas ännu fler. Det kan vara svårt att upptäcka symptom och för att uppmärksamma klamydia och underlätta provtagning finns en nationell dag för klamydiatestning. För att uppmuntra människor att testa sig fick vi i uppdrag av Nationella Hivrådet och Sveriges Landsting att påminna om Klamydiamåndagen den 10 september. För att få människor intresserade ville vi göra det lite enklare och roligare att komma ihåg med hjälp av en skönsjungande trubadur som sjöng påminnelsesånger om sommaren som varit och varför det kan finnas anledning att testa sig. Genom banners, annonser och affischer bjöds folk in till en kampanjsajt där man kunde välja bland olika påminnelsesånger som man tyckte passade bra att skicka vidare till alla man legat med. Det gick även att beställa personliga sånger som trubaduren komponerade och sjöng live på sajten. Mottagarna fick påminnelserna direkt eller på Klamydiamåndagen genom ett sms eller mail.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Marcelo Melo
  • Copywriter
    Emma Zetterholm
  • Creative Director
    Roger Kempe
  • Kundansvarig
    Roger Kempe
  • Produktionsledare
    Anna Wennerström
  • Webbproducent
    Queensbridge