Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Va som folk!

6 av 10 svenskar har utsatts för övertalningsförsök att dricka mer än de tänkt sig. 8 av 10
säger att det upplevt att det finns en förväntan att dricka alkohol i sociala sammanhang.
Normen har helt enkelt blivit att dricka. Det är de som inte dricker som ifrågasätts.
Detta är bakgrunden till årets eftertankekampanj från IQ.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Ted Mellström
  • Byråproducent
    Magnus Kennhed
  • Copywriter
    Jacob Nelson
  • Formgivare
    Ellinor Bjarnolf/Viktor Brittsjö
  • Fotograf
    Askild Vik Edvardsen
  • Postproduktion
    Joakim Pietras (Offline), Henri Pulla (Online) Johan Isaksson (Ljud)
  • Producent
    Exekutiv producent: Calle Isberg, Christian Rehnfors
  • Produktionsledare
    Helena Lignell
  • Projektledare
    Maria Bergkvist