Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Vad håller du på med?

Kampanjen vill få folk att reflektera över vad de lägger sin tid på. Vad är viktigt, egentligen? Kampanjen ”Vad håller du på med?” är en påminnelse om hur det meningslösa på allvar har börjat äta sig in i vår vardag – timmar går åt att titta på videos med människor som trillar av studsmattor, dagar läggs på betydelselösa spel i telefonen och vi uppdaterar vår Facebook varannan minut. En tjänstgöring inom Försvarsmakten är däremot en möjlighet att göra skillnad, på riktigt, och genom att ansöka till GMU påbörjar individen ett högst konkret sätt att ta ansvar.
Resultat:
Kampanjen resulterade i 15 416 ansökningar och översteg därmed målet med 22 procent där ca 70% har exponerats eller klickat på en digital annons innan ansökan. Kampanjen hade en observation på 100 procent inom vår målgrupp och 85% av alla i åldern 15-75 år. Den stod ut på ett positivt sätt och mätte över jämförelseindex. Den nedåtgående konverteringsgraden avbröts och gick från 0,8% (GMU1, 2/3 -2013) till 1,35%.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Daniel Mencák, Lisa Granberg
  • Copywriter
    Martin Lundgren
  • Creative Director
    Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson
  • Kundansvarig
    Peter Kamstedt
  • Planner
    Cornelia Wangel
  • Produktionsledare
    Tina Munck
  • Projektledare
    Sandra Kaludjercic Bergman?
  • Uppdragsgivare
    Annika Ivner