Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar?

För att få Stockholmare 20-30 år att tycka det är lite mer självklart och lustfyllt med kondom så delade vi ut 100 000 gratis kondomer i Stockholm. Varje kondom försågs med ett unikt nummer från 1 till 100 000 och på baksidan av varje paket stod en uppmaning att dela med sig av vart just den kondomen tog vägen, genom att sms:a in eller ladda upp sin story på kampanjbloggen kondom08.nu.

Målgruppens egna berättelser byggde innehållet i takt med att historierna trillade in. Ville man inte bidra med sin egen kunde man nöja sig med att ta del av andras, poängsätta eller skicka dem vidare i sociala medier som facebook, twitter, digg m.fl. Kondomerna delades ut vid events på centrala platser runt omkring i Stockholm, i taxibilar och via speciellt framtagna kondomaffischer på krogar och caféer. De 100 första kondomerna skickade vi iväg i ett DR till 100 kända singlar som vi ville skulle bli ambassadörer.
Kampanjen backades även upp av annonser, banners, gerillaaffischer och viralfilmer.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Lotta Mellgren, Emil Jonsson, Ulrika Eriksson
  • Copywriter
    Emma Zetterholm, Daniel Vaccino
  • Creative Director
    Lotta Mellgren
  • Formgivare
    Dennis Hanqvist
  • Kundansvarig
    Roger Kempe
  • Produktionsledare
    Anna Wennerström, Emil Couch
  • Projektledare
    Roger Kempe
  • Uppdragsgivare
    Robert Pantzar, Elin Jacobsson, Anna-Karin Asp, Gunilla Neves Ekman
  • Webbproducent
    Queensbridge, Armstrong