För att få Stockholmare 20-30 år att tycka det är lite mer självklart och lustfyllt med kondom så delade vi ut 100 000 gratis kondomer i Stockholm. Varje kondom försågs med ett unikt nummer från 1 till 100 000 och på baksidan av varje paket stod en uppmaning att dela med sig av vart just den kondomen tog vägen, genom att sms:a in eller ladda upp sin story på kampanjbloggen kondom08.nu.
Målgruppens egna berättelser byggde innehållet i takt med att historierna trillade in. Ville man inte bidra med sin egen kunde man nöja sig med att ta del av andras, poängsätta eller skicka dem vidare i sociala medier som facebook, twitter, digg m.fl. Kondomerna delades ut vid events på centrala platser runt omkring i Stockholm, i taxibilar och via speciellt framtagna kondomaffischer på krogar och caféer. De 100 första kondomerna skickade vi iväg i ett DR till 100 kända singlar som vi ville skulle bli ambassadörer.
Kampanjen backades även upp av annonser, banners, gerillaaffischer och viralfilmer.