Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Försvarsmakten iscensatte ett scenario för att ta reda på hur långt vi egentligen är beredda att gå för varandra. En person låstes in i en box i Stockholm. Han gick med på att sitta där tills någon frivilligt tog hans plats. En gång varje timme öppnades en dörr, om någon var där fick han lämna boxen. Boxen streamades live på en kampanjsite från vilken folk inte kunde göra något för att hjälpa personen. Inga statusuppdateringar hjälpte och ingen tweet gjorde någon skillnad. Det enda sättet att hjälpa personen var att fysiskt ta platsen själv. Under totalt 89 timmar offrade 74 personer sin egen frihet för att hjälpa någon de aldrig träffat. Eventet började snabbt diskuteras i sociala media och på bara fyra dagar hade kampanjsiten över 100000 besökare. Vi hade startat en diskussion i målgruppen men också bevisat att det finns många som är beredda att offra sin egen bekvämlighet för att hjälpa andra. Av 1430 tjänster och ett mål på 4300 ansökningar fick Försvarsmakten in 9930 ansökningar.
Arbetsgrupp
Art Director Daniel Mencák, Lisa Granberg
Copywriter Jeff Salomonsson, Martin Lundgren
Creative Director Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson
Faktor Anna Hellenberg
Kundansvarig Johan Dannemann
Ljud Redpipe/Plop
Originalare Patrik Pagreus
Planner Adam Sandahl, Cornelia Wangel
Producent Mattias Coldén
Produktionsledare Tina Munck
Projektledare Sandra Kaludjercic Bergman
Retusch Christian Björnerhag
Uppdragsgivare Anders Sjödén, Annika Ivner, Johannes Hellqvist