Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Vi knarkar…

Lanseringskampanj för den nystartade Serviceskolan, SJ Service Academy, vars pedagogik bygger på praktiska övningar och träning i verkliga miljöer.
Alla konkurrenter använder sig av ett homogent b2b uttryck där människor med uppdragna skjortärmar står framför whiteboards med trevliga leenden och skakar hand.
I de här annonserna driver SJ Service Academy med sig själva och branschen genom att använda sin egen personal i samma slags överdrivna säljarmanér men samtidigt kommunicera det unika i deras pedagogik genom något udda rubriker.
Syftet var att uppmärksamma SJ Service Academy som en ny serviceskola med ett lite annorlunda sätt att se på hur serviceutbildningar bör utformas.
Målgruppen var personalchefer samt personer som bestämmer över personalutbildningar på företag.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Lotta Ågerup
  • Copywriter
    Pontus Ekström
  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Fotograf
    Petrus Olsson
  • Kundansvarig
    Sunit Mehrotra
  • Planner
    Per Wilson, Anna Nordell, Lia Forslund
  • Produktionsledare
    Lena Ivarsson
  • Projektledare
    Lina Söderqvist
  • Uppdragsgivare
    Maria Höglund, Maria Ling, Olle Lundström