Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Vindsvåning är ett sätt att leva

DN publicerade en numera ökänd artikel, “Vindsvåningar har blivit ett sätt att leva”, som spreds som en löpeld över internet. Överallt talades det om artikeln som på ett vidrigt sätt framställde samhället vi, eller rättare sagt, vissa lever i. Andra lever på helt andra villkor, vilket vi ville visa genom att skriva om artikeln som om personerna som förekommer i den vore två hemlösa. Genom att använda det engagemang som fanns för den ursprungliga artikeln har annonsen aktivt sökts upp och besökts av över 30 000 personer på internet.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Johan Täppmark
  • Copywriter
    Marcus Sjögren, Daniel Åhlman