Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Wine Mechanics

Bakgrund
Sveriges första “”urban winery”” behövde namn, identitet och förpackningsdesign. Önskan var att komma så långt från vin-snobberi som möjligt och bygga ett varumärke som kommunicerar hantverk, experimentverkstad och entusiasm. Det går att göra fantastiskt vin varsomhelst, till och med i ett industriområde.

Idé
Vår idé var att kalla verksamheten för Wine Mechanics. Med en enkel mutter som symbol och det blå rutmönstret som funktionell dekor – några få designelement som tillsammans skapar igenkänning.
För att betona rollen som uppstickare i en ofta konservativ bransch uttrycker varje produkt sin egen personlighet, smak och idé. Basen är alltid konstruktörens millimeterpapper, men på den ytan kan allt hända.

Lansering
Maj 2018. På Systembolaget under hösten.

Arbetsgrupp

  • Creative director, Happy F&B
    Anders Kornestedt
  • Design director, Happy F&B
    Martin Bergström
  • Design director, Happy F&B
    Oskar Andersson
  • Designer, Happy F&B
    Tomas Möller
  • Designer, Happy F&B
    Anna Ahnborg
  • Operativ projektledare, Happy F&B
    Rebecca Einarsson
  • Fotograf
    Kalle Sanner