Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Shoe Shame

Bakgrund
Paul Brunngård är Sveriges största aktör inom skovård. Deras idé om en hållbar konsumtion bygger på att vi tar bättre hand om skorna vi köper, och förlänger deras livslängd.
När Brunngård bad oss utveckla ett helt nytt varumärke för sneakers såg vi möjligheten att skapa ett namn och ett uttryck som sticker ut i kategorin.

Idé
Håll koll på dina sneakers! Namnet Shoe Shame är en blinkning till alla de som någon gång känt sig malplacerade i en polerad kontext. O-et sätter fokus på produktens effekt – Box Fresh Technology – och fungerar som ett återkommande designelement. Lekfulla piktogram och en egen tonalitet guidar användarna. Den rena vita färgen är central på förpackningarna. Den gula accenten gör det lätt att snabbt hitta produkten. Enkelt och kul – lose the dirt!

Arbetsgrupp

  • Design director, Happy F&B
    Martin Bergström
  • Design director, Happy F&B
    Maria Glansén
  • Designer, Happy F&B
    Tomas Möller
  • Projektledare, Happy F&B
    Anette Anderson
  • Operativ projektledare, Happy F&B
    Camilla Smids
  • Brand strategist, Happy F&B
    Rune Korstadhagen
  • Copywriter, Douglas Reid
    Douglas Reid
  • Copywriter, Gregory Reid
    Gregor Reid
  • Creative director, Happy F&B
    Anders Kornestedt
  • Originalproduktion, F&B Factory
    F&B Factory
  • Rörligt, Mecka
    Mecka