Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >

Nominerade: Deal with the Trash

Nedskräpning med take away-förpackningar är ett problem i hela Sverige. Sedan 2021 har McDonald's Sverige etablerat ett strategiskt partnerskap med Håll Sverige Rent. Det har resulterat i initiativ som involverar både personal och gäster för att göra en gemensam insats för att hålla gatorna fria från skräp. I år tog vi samarbetet ett steg längre med "Deal With The Trash". En kampanj som belönade människor med erbjudanden på McDonald's när de slängde sina gamla take away-förpackningar i papperskorgen när de var klara. Allt de behövde göra var att bevisa sin goda gärning i McDonald's app med hjälp av ett AI-verktyg som var tränat att känna igen alla McDonald's-förpackning samt offentliga soptunnor. Men nedskräpning med take-awayförpackningar är såklart ett större problem än bara McDonald’s. Därför gjorde vi det även möjligt att scanna McDonald’s två största konkurrenters skräp. Från ena dan till den andra blev konkurrenternas muggar, omslagspapper och takeaway-påsar plötsligt erbjudanden på deras största konkurrent McDonald’s, när deras skräp skannades i McDonald's app - om man slängde det på rätt ställe såklart. Detta bidrog till att hålla ännu mer skräp borta från gatorna samtidigt som det gav största konkurrenternas gäster anledningar att besöka McDonal’s. Inte så konstigt kanske att M** och B***** K*** var inte så sugna på att nämnas i kampanjen.

Arbetsgrupp

  • Andreas Dahlqvist
    Man, CCO / CEO
  • Joel Ekstrand
    Man, Creative Excellence Dierctor
  • Petter Dixelius
    Man, Creative Director
  • Sofia Nordström
    Kvinna, Art Director
  • Martin Hovnor
    Man, Copywriter
  • Jacqueline Hellstedt
    Kvinna, Copywriter
  • Jens Welin
    Man, Senior Client Director
  • Jesper Andersson
    Man, Client Director
  • Jeanette Ytterman
    Kvinna, Client Director
  • Alicia Hellqvist
    Kvinna, Client Manager
  • Stina Nyberg
    Kvinna, Client Manager
  • Victor Söderblom
    Man, Technical Producer
  • Sara Dastory
    Kvinna, Social Media Stragegist
  • Alva Saveby
    Kvinna, Content Creative
  • Peyvand Ahmedi
    Kvinna, Content Creative
  • Frida Rosenqvist
    Kvinna, PR Strategist
  • Susanne Johansson
    Kvinna, PR Director
  • Patrik Cederlind
    Man, Studio Designer & Motion Designer
  • Daniel Liljas
    Man, Senior Studio Designer
  • Dennis Phang
    Man, Studio Designer
  • Daniel Johansson
    Man, Web Master

  • Man, Web Master

  • Production Company
  • Manga Minja
    Man, Executive Producer
  • Tim Erem
    Man, Director
  • Robert Feniger
    Man, Producer
  • Jakob Ihre
    Man, DOP

  • Kvinna
  • Marcel Lobenwein
    Man, Stills photographer

  • Man, Stills photographer
  • Adam Rudd
    Man, Editor
  • Joakim Rissveds
    Man, Grade
  • Gary Turnbull
    Man, Sound Design

  • Man, Sound Design
  • Mattias Yngwe
    Man, Executive Agency Producer
  • Love Karlsson
    Kvinna, Agency Producer
  • Marcus Bergqvist
    Man, Online
  • Nikkie Zinn
    Man, Online
  • Jonna Torstensson
    Kvinna, Post Producer
  • Oscar Modig
    Man, Sound Producer

  • Man, Sound Producer
  • Emanuel Falsén
    Man, Chief Growth Officer
  • Patrik Meder
    Man, Client Director
  • Josefine Bergman
    Kvinna, Marketing & Client Manager
  • Victoria Corlin
    Kvinna, Print, OOH/DOOH & Cinema Specialist

  • Kvinna, Print, OOH/DOOH & Cinema Specialist
  • Robert Aras
    Man, Client Director
  • Victor Grundén
    Man, Client Manager

  • Man, Client Manager

  • Digital Product Design Consultancy
  • Viktor Åsbrink
    Man, Web Developer
  • Bill Rosander
    Man, Web Developer
  • Jesper Weissglas
    Man, Technical Director
  • Jon Dranger
    Man, Design Director
  • Martii Jerkku
    Man, Project Manager

  • Man, Project Manager
  • Sven von Haslingen
    Man, Event Production

  • Man, Event Production
  • Staffan Ekstam
    Man, Marketing Director
  • Sofie Lager
    Kvinna, Marketing Manager
  • Susanne Rydjer
    Kvinna, Brand Manager
  • Michaela Bognäs
    Kvinna, Media & Customer Experience Manager
  • Johan Tennbäck
    Man, Digital Campaign Manager
  • Lucas Fenn
    Man, Digital Campaign Manager
  • Henrik Nerell
    Man, Environmental Manager & Press Officer