Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Nedskräpning med take away-förpackningar är ett problem i hela Sverige. Sedan 2021 har McDonald's Sverige etablerat ett strategiskt partnerskap med Håll Sverige Rent. Det har resulterat i initiativ som involverar både personal och gäster för att göra en gemensam insats för att hålla gatorna fria från skräp. I år tog vi samarbetet ett steg längre med "Deal With The Trash". En kampanj som belönade människor med erbjudanden på McDonald's när de slängde sina gamla take away-förpackningar i papperskorgen när de var klara. Allt de behövde göra var att bevisa sin goda gärning i McDonald's app med hjälp av ett AI-verktyg som var tränat att känna igen alla McDonald's-förpackning samt offentliga soptunnor. Men nedskräpning med take-awayförpackningar är såklart ett större problem än bara McDonald’s. Därför gjorde vi det även möjligt att scanna McDonald’s två största konkurrenters skräp. Från ena dan till den andra blev konkurrenternas muggar, omslagspapper och takeaway-påsar plötsligt erbjudanden på deras största konkurrent McDonald’s, när deras skräp skannades i McDonald's app - om man slängde det på rätt ställe såklart. Detta bidrog till att hålla ännu mer skräp borta från gatorna samtidigt som det gav största konkurrenternas gäster anledningar att besöka McDonal’s. Inte så konstigt kanske att M** och B***** K*** var inte så sugna på att nämnas i kampanjen.
Arbetsgrupp
Andreas Dahlqvist Man, CCO / CEO
Joel Ekstrand Man, Creative Excellence Dierctor
Petter Dixelius Man, Creative Director
Sofia Nordström Kvinna, Art Director
Martin Hovnor Man, Copywriter
Jacqueline Hellstedt Kvinna, Copywriter
Jens Welin Man, Senior Client Director
Jesper Andersson Man, Client Director
Jeanette Ytterman Kvinna, Client Director
Alicia Hellqvist Kvinna, Client Manager
Stina Nyberg Kvinna, Client Manager
Victor Söderblom Man, Technical Producer
Sara Dastory Kvinna, Social Media Stragegist
Alva Saveby Kvinna, Content Creative
Peyvand Ahmedi Kvinna, Content Creative
Frida Rosenqvist Kvinna, PR Strategist
Susanne Johansson Kvinna, PR Director
Patrik Cederlind Man, Studio Designer & Motion Designer