Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 > Här hittar du alla guldäggsvinnare 2025 >

Teodor Nisbel Fjäll & Max Hultberg

Bidrag: Where there are tacos, there´s Coca-Cola
Byrå: Uncommon Creative Studio Stockholm
Uppdragsgivare: Coca-Cola

Motivering

Det finns vissa saker man bara inte gör. Det finns grepp man inte tar och det finns visuella vägar man som konstnärlig direktör helt enkelt inte vandrar.

Ändå har vinnarna av 2025 års Guldblick gett sig ut på en av dessa farliga stigar.

Och med risk för, om inte sina karriärer så åtminstone sina estetiska renommén, har dessa kreatörer vågat leka med en form av visuell hetta som, hanterad fel, kan bränna en rejält.

Ett manér älskat av såväl Gallerix som Shutterstock: Nämligen att på en svartvit bild ge ett ensamt objekt en poppig färg.

Men! I dessa mästares trygga händer har ett grafiskt vilddjur blivit tamt. Till och med balanserat, modigt och delikat.

Vi ropar: ¡Feliz fiesta! Och gratulerar Teodor Nisbel Fjäll och Max Hultberg till årets Guldblicksvinnare!

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Teodor Nisbel Fjäll & Max Hultberg