Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

1 av 3

Bidragsbeskrivning:
Reklamfilm är en del av skildringen av vår samtid. Därför är det viktigt att berätta utifrån olika perspektiv. Roygalan, som belönar svensk reklamfilm, har under flera år fått klä skott för att nästan alla regissörer är män. I stället för att gnälla på att det är orättvist så beslutade de sig för att göra något åt problemet. Inför och under årets gala var huvudbudskapet att kunder och byråer bör ta in minst ett av tre treatments från en kvinnlig regissör vid varje produktion.

Arbetsgrupp

  • Kreatör
    Sebastian Smedberg, Per Forssberg

  • Formgivare
    Karin Roberts
  • Produktionsledare
    Åsa Scherman
  • Creative Director
    Petter Ödeen