50/50

Kategori: Aktivering
År: 2020
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Burger King
Byrå: INGO Sthlm

Motivering:
Stot grattis Ingo och Burger King till ett mycket välförtjänt ägg. Trots tufft motstånd och ovanligt många guldäggsvärdiga bidrag, var det ändå ett som stack ut som en solklar vinnare redan från början. En sådan där pangide som gör alla oss andra avundssjuka. Så enkelt och genialt och dumt och smart på samman gång. Helt omöjligt att motstå. Det var till och med så att vegetarianerna i juryn funderade på om det inte hade varit värt att dra en chansning. Och för den som i framtiden funderar över vad som egentligen menas med ”aktivering” kan man hädanefter hänvisa till Guldäggsboken 2019. Bättre än så blir det inte.


Arbetsgrupp

ECD, INGO Sthlm
Björn Ståhl

Art Director, INGO Sthlm
Max Hultberg

Copywriter, INGO Sthlm
Magnus Ivansson

Account Director, INGO Sthlm
Rickard Allstrin

Account Manager, INGO Sthlm
Mia Melani

Agency Producer, INGO Sthlm
Pia Dueholm

Tech Director, INGO Sthlm
Stefan Kindgren

Graphic Designer, INGO Sthlm
Karolina Fellenius

Graphic Designer, INGO Sthlm
Åsa Eklund

Head of Strategy, INGO Sthlm
Simon Stefansson

GM, Burger King
Iwo Zakowski

CMO, Burger King
Daniel Schröder

Head of innovation, Burger King
Maria Oddbjörn


Andra vinnare i kategorin