Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

A Hard Pill To Swallow

Motivering:
Jesus må ha gjort vin av vatten. Och vin i all ära. Men här ökades komplexiteten genom att faktisk medicin utvanns ur vattnet. En “anti-medicin” som med sin skadliga cocktail ger hög innovativ kraft och vänder på perspektivet för att skapa uppmärksamhet kring föroreningar från medicintillverkning. Med en stabil bas i forskning, en stark idé och design, förtjänar kampanjen vår uppmärksamhet och skapar en faktisk förändring genom en ny märkning. Ett textboksexempel på hur modern PR bör drivas som kommer att vara en måttstock även när mycket vatten hunnit rinna under broarna.

Arbetsgrupp

  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Joakim Khoury
  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Martin Noreby
  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Simon Lublin
  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Rickard Beskow
  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Michal Sitkiewicz
  • Formgivare, BKRY NoA
    Anna Forsberg
  • Creative Director, Åkestam Holst NoA
    Magnus Jakobsson
  • Projektledare, Åkestam Holst NoA
    Lina Engler
  • Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
    Linda Bryttmar
  • Strateg, Åkestam Holst NoA
    Karl Wikström
  • Fotograf/retuschör, BKRY NoA
    Olov Öqvist
  • Formgivare, BKRY NoA
    Lotta Person
  • Producent, BKRY NoA
    Henrik Adenskog
  • Production Manager, BKRY NoA
    Sarah Frey
  • Digital Producer, BKRY NoA
    Alex Picha
  • Developer, BKRY NoA
    Kalle Peterz
  • Motion Designer, BKRY NoA
    Eskil Lundberg
  • Directing Photographer/Motion Creative, BKRY NoA
    Nisse Axman
  • PR, NoA
    Digge Zetterberg Odh
  • Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
    Jennie Strinnhed
  • Projektledare Marknadskoncept, Apotek Hjärtat
    Anna Mossklint
  • PR-ansvarig, Apotek Hjärtat
    Isabella Rönnmark
  • Marknadschef, Apotek Hjärtat
    Fredrik Kullberg
  • Innovation Partner
    Research Institute of Sweden
  • PR-byrå
    Wenderfalck
  • Bold Scandinavia NoA